poniedziałek, 8 maja 2017

Wirtualka w trybie headless (bez GUI)

Czasem mnie denerwowało, że mam to jedno okienko więcej jak odpalam wirtualkę bo do niczego mi nie było potrzebne po odpaleniu albo nie da się zmienić rozmiaru więc i tak wchodziłem po ssh i tak.
Przy okazji oglądania filmiku Gynvaela zobaczyłem, że jest takie coś jak headless mode czyli odpalony Vbox z Wirtualką ale bez tego całego GUI. Można normalnie odpalić ze swojej konsoli i zapomnieć + żadne dodatkowe okienko nigdzie się nie wala.

Jest to banalnie proste.
Ja nie potrzebowałem żadnego dodatku. 

Mój system: Debian GNU/Linux 8
Wersja Vboxa od Oracle: 4.3_36

Odpalenie ubuntu server w 3 krótkich krokach:

1) Możemy z konsoli sprawdzić jakie mamy wirtualki (jeżeli nazwa jest skomplikowana zawsze można użyć UID)
$ VBoxManage list vms

2) Modyfikujemy wirtualkę:
$ VBoxManage modifyvm "Ubuntu 32 Desktop - Prob for ASM" --vrde on
$ VBoxManage modifyvm "NAZWA WASZEJ WIRTUALKI" --vrde on

3) Odpalamy z wiersza poleceń: 
VBoxHeadless -s "Ubuntu 32 Desktop - Prob for ASM"
 VBoxHeadless -s "NAZWA WASZEJ WIRTUALKI"
 

I koniec. Teraz możemy korzystać z jej wszystkich usług bez dodatkowego okienka. Można sobie to uruchomić w tle albo w screenie.

Mam nadzieję, że wam się to do czegoś przyda! :)




~Ravi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz